Nieuws over EK 2021

We kunnen steeds meer lezen over vaccins tegen het coronavirus, maar de pandemie is nog niet onder controle. En dit zal hoogstwaarschijnlijk gevolgen hebben voor het EK, dat eigenlijk gepland stond voor de zomer van 2020, maar werd uitgesteld tot 2021.

De European Football Association (UEFA) heeft vier scenario’s ontwikkeld. VI schrijft woensdagochtend: “In een ideaal scenario is in juni de corona onder controle en zouden de stadions helemaal gevuld kunnen zijn.”

De kans hierop lijkt echter erg klein … ”Het tweede scenario heet“ nieuw normaal ”en de UEFA gaat ervan uit dat het stadion tussen de vijftig en honderd procent vol is. Ook snelle tests en maskers kunnen een rol spelen. De maatregel is om een ​​internationaal publiek uit de gaststeden te weren. “

Dit klinkt ook enigszins positief, maar: “Ten slotte worden ook drie scenario’s van duisternis (25 procent van het stadion) en vier (lege stadions) uitgewerkt. In deze gevallen zou de schade voor de UEFA aanzienlijk toenemen, omdat bij volle stadions 2,5 miljoen kaartjes verkocht zouden kunnen worden, die de vereniging gemakkelijk zou kunnen kopen, aangezien de vraag naar kaartjes zes keer hoger was dan het aanbod op het moment van inschrijving. In de situatie met corona kan het zijn dat de voetballers in Amsterdam voor een ​​kwart van het publiek gaat spelen, en het Baku istadion vol zit. ‘

3 tips voor beginnende hockeyspelers

Bij goede verenigingen neemt men de tijd op goede trainingen te faciliteren. Het doet dit door sportmensen aan te trekken die spelen voor nationale teams, universiteitsprogramma’s en andere hoog aangeschreven instellingen. Wat echt nuttig is, is dat ze zichzelf niet alleen als coaches zien – ze zijn rolmodellen die het spel vertegenwoordigen waar ze van houden en ze willen die liefde en passie doorgeven aan toekomstige generaties.

Of je nu een van onze hockeykamp bijwoont of van plan bent om naar een van de vele andere locaties in het land te komen, er zijn bepaalde aspecten van het spel waar al onze coaches met kampeerders aan werken. Nieuw zijn bij hockey kan erg spannend zijn omdat het iets nieuws is, maar het kan ook om dezelfde redenen overweldigend zijn.

Het vergt veel oefening en toewijding om een ​​goede hockeyspeler te worden, en als je je overweldigd voelt, kan het moeilijk zijn om precies te weten waar je moet beginnen. Als je nieuw bent in de sport, zijn hier drie essentiële vaardigheden die je moet beheersen voordat je verder gaat met andere vaardigheden en oefeningen.

Leidend

Veel van wat er nodig is om bovengemiddeld hockey te spelen, is om in de juiste positie op het veld te komen, wat ook inhoudt dat je je lichaam in de juiste positie positioneert om een ​​pass van een teamgenoot te ontvangen of deze naar iemand anders op het veld te sturen. Leiderschap is een enorme vaardigheid die je moet hebben als het gaat om dit specifieke deel van het spel.

Als je je teamgenoten en hun speelstijl kent, kun je beter anticiperen op wat ze zouden kunnen doen en waar de bal in de naartoe zou kunnen gaan. Het is ook handig omdat het je meer opties geeft om ruimte vrij te spelen van de tegenstander.

Passeren

Meer doelpunten maken dan een ander team is een basiskennis van het winnen van hockey, maar aanvallers kunnen geen doelpunten maken zonder nauwkeurige passes te krijgen van hun teamgenoten elders op het veld. De positie die je speelt, bepaalt ook de soorten passes die je tijdens het spel verstuurt.

Aanvallers gebruiken meestal one-touch passes, terwijl middenvelders meestal met linker- of rechtervoet passen. Terwijl u oefent, is het ook een goed idee om te zien hoe uw lichaam en geest reageren op verschillende invalshoeken terwijl u spelsituaties simuleert.

Slagen

Bekend staan ​​als een sterke slagman is iets dat het werk van alle delen van je lichaam vereist, evenals de positie van de bal. Het is een geweldige tool om op voorraad te houden, waar je ook bent op het veld. Een belangrijk onderdeel van krachtig en nauwkeurig slaan is ervoor te zorgen dat uw heupen draaien terwijl uw lichaam het gewicht naar voren draagt ​​en uw hoofd boven de bal is.

Wat is de juiste sportvoeding

Met de juiste voeding verbeter je je atletische prestaties. Of u nu hardloopt, voetbal of fitness, uw voeding voor, tijdens en na uw training of wedstrijd is van cruciaal belang voor uw resultaten.

In de sportwereld worden veel verhalen en halve waarheden verteld. Daarom is het belangrijk dat u advies inwint bij een specialist. Uiteindelijk baseert hij of zij zijn advies op gedegen wetenschappelijk onderzoek.

Een goed advies kan veel voedingsklachten voorkomen. Denk aan maag- en darmklachten of hongergevoel. Zonder deze klachten doe je het gewoon beter.

Alle mensen zijn verschillend
Uw dieet is heel individueel. Uw trainingsprogramma, levensstijl en leeftijd bepalen grotendeels uw behoefte aan voedingsstoffen zoals eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen.

Zo eet en drinkt een marathonloper voor, tijdens en na duurtraining anders dan tijdens intervaltraining. En een mogelijke marathon vraagt ​​natuurlijk om een ​​ander dieet. Maar zelfs met minder inspanning kan voeding veel voor u betekenen.

Hoe zorg je ervoor dat je dagelijkse voeding aansluit bij je trainings- en wedstrijdprogramma? En dat je tijdens het sporten geen klachten hebt? Het is niet eenvoudig. Hiervoor heb je uitgebreide voedingskennis, sportkennis en veel ervaring nodig! Een voedingsdeskundige helpt je hierbij.

Voor meer tips over voeding kijk ook eens op goede-voeding.nl of sportfanaten.nl


Tips voor kiezen sportkleding

Een gezonde levensstijl is waar steeds meer Nederlanders naar streven. Steeds meer mensen tonen hun goede bedoelingen en zijn te vinden in de sportschool of aan het sporten. Een gezonde levensstijl is een echte hype geworden. Zeker in deze coronatijd is sporten belangrijk. Deze trend is niet alleen gunstig voor de gezondheid, maar ook voor de verkoop van sportkleding. De vraag naar sportkleding is anno 2021 groter dan ooit. Bovendien is het dragen van trainingspakken en sportschoenen voor heren niet langer alleen voor de sportschool, maar we zien dat steeds meer mensen ze ook als dagelijkse kleding gebruiken. Ben je op zoek naar nieuwe sportkleding? Maar zie je door het brede aanbod niet meer waar je op moet letten? Hier zijn 3 tips om snel de juiste sportkleding te vinden

1.Wat voor soort sport ga je doen?

Allereerst is het belangrijk om de functie van de sportkleding te definiëren. Welke sport ga je doen? Wat vind je leuk en wat zijn de eisen?

Op basis van deze gegevens kunt u uw eigen keuze maken. Houd ook rekening met uw persoonlijke voorkeur. Draag je bijvoorbeeld graag loszittende kleding? Dan is dat gewoon mogelijk. Sportkleding hoeft niet strak of kort te zijn. Het aanbod is erg groot. Het is vooral belangrijk dat u zich prettig voelt in uw kleding. Als je constant het gevoel hebt dat je de kleding van iemand anders draagt, heeft dit ook invloed op je sportprestaties. Blijf daarom dicht bij jezelf en kies wat jou plezier geeft.

2.Hoe belangrijk is het om er modieus uit te zien?

Sportkleding is in de loop der jaren steeds modieuzer geworden. Droegen we het vroeger met schaamte op straat en alleen op de sportvelden, nu zien we steeds vaker dat sportkleding ook als vrijetijdskleding wordt gebruikt. Niet zo gek als je kijkt naar het huidige aanbod. Sportkleding is er nu in alle soorten, maten en stijlen. Als gevolg hiervan was het nog nooit zo eenvoudig om er modieus uit te zien. Maar hoe belangrijk is het voor jou? Ben je op zoek naar functionele kleding of wil je de mode bijblijven? Hoe zit het met een combinatie van beide? Alles is mogelijk!

3.Kies de juiste maat.

Bij het kopen van sportkleding is het, zoals bij elk kledingstuk, belangrijk om de juiste maat te kiezen. Sportkleding die te strak zit, kan de training belemmeren of hinderen. Kleding die te wijd is, kan lastig zijn en moeite geven om goed te bewegen zonder te struikelen.Ga nooit uit van uw standaardmaat, probeer ook andere maten. De afmetingen kunnen immers variëren afhankelijk van het merk en product. Koop je sportkleding online? Bestel dan andere maten en pas thuis op je gemak aan. Zo kun je zelf zien welke maat het beste past. Minder geschikte kleding kan doorgaans kosteloos worden geretourneerd. Controleer echter eerst de voorwaarden om onaangename verrassingen te voorkomen.

Welke onderdelen heeft atletiek?

Atletiek heeft verschillende componenten: rennen, springen en gooien. Daarnaast is er rondom en kan men onderscheid maken tussen binnen-, buiten- en wegatletiek.

Kogelstoten

Bij kogelstoten is de startpositie met de rug naar de werprichting. Ze maken een glijdende beweging binnen een cirkel of gebruiken een draaiende techniek om vervolgens de kogel uit de nek te gooien. De volwassen mannen gooien ongeveer 23 meter afstand met een kogel van ruim 7,25 kg. De volwassen vrouwen gooien vanaf een afstand van 22 meter een kogel van 4,0 kg.


Discuswerpen

De discuswerper is algemeen bekend als een symbool van oude Griekse spelen. Dit deel wordt in atletiek pas vanaf de junioren beoefend. Het is een kunst om de schijf na anderhalve omwenteling van de schijfring op de juiste manier weg te gooien. Techniek, kracht en een goede lichaamsbeheersing zijn voorwaarden om in deze sectie uit te blinken.


Speerwerpen

Het deel van het speerwerpen gebruikt de startbaan om snelheid te ontwikkelen voordat de speer boven het hoofd wordt gegooid. Bij het werpen van de speer moet de werper ervoor zorgen dat de speer niet te verticaal staat, maar ook niet te laag.
Dit deel wordt ook alleen door junioren beoefend. Bij de pupillen wordt er eerst met een bal geoefend. Dit is dus de voorloper van het speerwerpen. Er worden nu veel vortexballen (raketballen) gegooid.

Springen

Verspringen

Verspringen is een atletiekwedstrijd waarbij verschillende hulpmiddelen worden gebruikt: een startrun, een startbalk en een zandbak. De basis: ren zo snel als je kunt en verander die snelheidmrt een explosieve start door de lucht. Met wereldrecords van bijna 9 meter voor mannen en 8 meter voor vrouwen kun je bijna spreken van vliegende atleten.


Hoogspringen

Door de eeuwen heen zijn er veel verschillende technieken gebruikt voor hoge sprongen: schaar, voeten naar voren, westerse rol en hoogspringen. De flop, de sprong waardoor je over de lat springt, werd in 1968 geïntroduceerd met de introductie van de landingsmat. Deze techniek wordt sinds 1978 eigenlijk door alle hoogspringers gebruikt. Het wereldrecord voor mannen is 2,45 m, het wereldrecord voor vrouwen is 2,09 m.


Hinkstap sprong

Het hinkstapspringen, ook wel hinkstapspringen of hinkstapspringen genoemd, is een discipline in de atletiek. De titel beschrijft de verschillende activiteiten die de atleet achter elkaar moet uitvoeren. Na de aanloop en uitloop moet de atleet eerst op dezelfde voet landen als bij de start (jump-jump). Daarna zet de atleet een stap die hem op het tweede been moet zetten. Ten slotte maakt de atleet een sprong en landt hij in de zandbak.

Dit deel wordt vaak alleen beoefend door senior junioren. Er is tegenwoordig ook een voorloper van het hinkstapspringen, namelijk step-step-jump. Hier vervalt de sprong, maar zo kunnen jonge junioren al in ritme trainen.


Polsstokhoogspringen

Bij polsstokhoogspringen proberen ze met een flexibele stok zo hoog mogelijk over de lat te springen. De atleet valt uiteindelijk op een grote mat.

Het polsstokhoogspringen is in de loop der jaren geëvolueerd. Verbeteringen in het gebruikte materiaal verbeterden de prestaties aanzienlijk: de eerste polssticks waren gemaakt van hout, daarna bamboe, dan aluminium en nu koolstofvezel.

Polsstokhoogspringen wordt beoefend vanaf senior junioren.

Looponderdelen

Sprint

De sprint begint vanaf het startblok. Alle afstanden die starten vanaf het startblok zijn sprint. Dit geldt voor afstanden van 100 tot 400 m. Voor schoolkinderen en junioren wordt de sprint gehouden op een afstand korter dan 100 m, namelijk 40 m, 60 m en 80 m.

Bij de start zijn er drie opeenvolgende momenten om de sporter klaar te zetten: op je plaats, waar de atleten met hun blok zitten. Dan roept de starter “klaar”, waarna de atleten de startposities innemen. Beide knieën zijn van de grond en de atleten gaan rennen bij de knal van het startpistool.


Hordelopen

Bij hindernissen is het belangrijkste om het obstakel te overwinnen. Maar het is ook belangrijk dat atleten tussen horden door accelereren. Het is dus gemakkelijk als je goed kunt rennen met obstakels. Mannen overwinnen hindernissen met een hoogte van 1,07 m. Vrouwen overwinnen hindernissen met een hoogte van 0,84 m.

Hordelopen wordt beoefend vanaf de junioren.


Gemiddelde afstand

De gemiddelde afstanden zijn 800 m en 1500 m. 800 m is de kortste gemiddelde afstand in de atletiek. Op deze afstand zijn tegelijkertijd een goede basissnelheid en een goed uithoudingsvermogen vereist.
De maximale afstand voor pupillen is 1000 meter.

Lange afstand

Lange afstand is een afstand van meer dan 1500 meter. Tot 10.000 m inclusief – atletiek op het veld en op de weg. De overige afstanden boven de 10.000 m worden over de weg afgelegd.

Estafette

De estafette is het enige onderdeel van atletiek dat in teamverband wordt uitgevoerd. Net als in de sprint heeft de estafette verschillende afstanden. Het estafetteteam bestaat uit vier lopers. Het is de bedoeling van de lopers om het stokje door te geven zonder het te laten vallen. Lopers hebben ook maar 20 meter om van stokje te wisselen. Dit wordt een wisselvak genoemd.


Zevenkamp

Meerkamp is een tweedaagse wedstrijd. In twee dagen voltooiden de mannen 10 onderdelen. Vrouwen voltooien 7 delen in twee dagen. Meerkampers moeten zeer veelzijdig zijn, aangezien ze het op veel verschillende gebieden goed moeten doen.

Kamp 10 bestaat uit: hardlopen van 110 m horden, 100 m, verspringen, kogelstoten, hoogspringen 400 m, schijf, pols, speer en laatste 1500 m.

Kamp 7 bestaat uit: 100m horden, verspringen, kogelstoten, 200m hoogspringen, speerwerpen en 800m finale.

Wat zijn Beko HarvestFresh koelkasten en hoe werkt het?

Wil je een nieuwe koelkast kopen? Dan zijn er zoveel dingen waarop je kunt letten. Je kunt kijken naar het design, of de koelkast mooi staat in je keuken. Of je kunt kijken naar hoe groot de koelkast is en hoeveel  erin past. Of misschien vind je het belangrijk dat een nieuwe koelkast zo energiezuinig mogelijk is. Maar wist je dat er naast deze basiseigenschappen van een koelkast ook interessante nieuwe innovaties zijn? Een van die nieuwtjes is Beko HarvestFresh. Wat het is en waarom het zo’n interessante innovatie is, leggen we je hieronder uit.

HarvestFresh simuleert de kleuren van de zon

Wat is HarvestFresh? Beko heeft een speciale groentelade ontwikkeld waarin je groente en fruit op een natuurlijke manier kunt bewaren. De lade beschikt namelijk over drie verschillende kleuren LED-lampen die het natuurlijke licht van de zon nabootsen: blauw, groen en rood. ’s Ochtends heeft zonlicht een blauwe gloed en start de fotosynthese. ’s Middags is de zon op zijn sterkst en is het licht in de lade groen. En tegen de avond is het zonlicht rood, zoals bij een romantische zonsondergang, de fotosynthese bouwt langzaam weer af.  Na zonsondergang gaat het licht uit totdat het weer ochtend is. Op deze manier wordt een natuurlijke 24-uurs cyclus gesimuleerd, alsof de groente nog vers op het land is.

Groente en fruit behouden hun vitaminen langer met HarvestFresh

Deze verschillende kleuren licht zijn niet slechts een gimmick; een test van Intertek heeft uitgewezen dat in een periode van 5 dagen vitamine C en vitamine A bij tomaten, groene pepers, wortels, spinazie en selderij in de HarvestFresh lade langer bewaard blijven. En meer vitaminen betekent gezonder groente en fruit. Want zeg nou zelf; naast dat groente en fruit lekker zijn, eet je het toch vooral omdat het gezond is. Het zou toch zonde zijn als je groente en fruit eet waarbij een deel van de vitaminen na een paar dagen al zijn verdwenen. Dus het goed conserveren van vitaminen is belangrijk voor een gezonde levensstijl.

Beko HarvestFresh koelkasten

Beko heeft verschillende modellen koelkasten met een HarvestFresh lade. Zo zijn er koel-vriescombinaties in verschillende kleuren zoals zwart, rvs en wit. Daarnaast heeft Beko een ruime Amerikaanse side-by-side koelkast met HarvestFresh. Dit luxe model koelkast heeft een extra breed koelgedeelte met twee HarvestFresh groentelades, een 0-gradenlade voor vlees, vis en kaas, en onderin twee ruime vriesladen. Dankzij NeoFrost hebben het koel- en vriesgedeelte elk hun eigen koelsysteem zodat ook diepvrieswaren optimaal bewaard blijven.

Tips en nieuws over sporten