Wat kun je doen tegen lichamelijke klachten?

Word je ook vaak wakker met nek-, schouder- en/of rugklachten? Dan ben je niet de enige. Bijna alle mensen hebben wel eens te maken gehad met deze klachten, wat natuurlijk erg vervelend is. De meeste mensen denken dat hun bed het probleem is en ze zoeken direct wanhopig op het internet om een bed te kopen. Een bed kopen in immers binnen een paar klikken al gedaan en je wilt zo snel mogelijk van de klachten af, nietwaar? Nou, ik heb goed nieuws voor je. In dit artikel lees je hoe je van deze klachten af kunt komen zonder gelijk een nieuw bed aan te schaffen. Lees dus gerust verder.

Je lichaamshouding overdag

De meeste mensen denken dat de klachten worden veroorzaakt door het bed, maar dat is niet waar. Een ongeschikt matras kan de klachten weliswaar verergeren, maar de kans dat een bed of matras zorgt voor de werkelijke klachten is aanzienlijk klein. De klachten worden meestal veroorzaakt door een verkeerde lichaamshouding overdag. Hiermee bedoel ik je lichaamshouding op momenten dat je zit, maar ook momenten dat je staat. Als je zit, zit je dan rechtop of zit je voorovergebogen? En als je staat, heb je dan je schouders recht of hangen je schouders naar voren? Het is belangrijk om een overdag een goede lichaamshouding te hebben, omdat dit een hoop klachten zal voorkomen.

Kies ‘s nachts een goede lichaamshouding

De kans is groot dat je in slaap valt in de meest oncomfortabele houdingen. Tja, als je dan wakker wordt is de kans groot dat je direct denkt: oh jee, ik moet nu direct andere DEBA meubelen gaan aanschaffen. Maar nee, je slaapt gewoonweg in een verkeerde houding. Hoe je wel kunt slapen in een goede houding? Het beste slaap je op je linkerzij met een kussentje tussen je benen. Slaap je op je rug of je buik? Zorg dan voor extra ondersteuning voor je nek.

Leave a Comment